І варіант
1.У реченні Урочисто відчиняються двері рідної школи наявні
А Два словосполучення
Б Три словосполучення
В Чотири словосполучення
Г П’ять словосполучень
Д Шість словосполучень
2.Не є словосполученнями поєднання слів у рядку
А Голову похилити, день теплий, далекий родич.
Б Голубе небо, хустка з китицями, читав голосно.
В Сад цвіте, війна і мир, серед лісу.
Г Дивне відчуття, білий від снігу, літній місяць.
Д Малювати ескіз, самотня людина, сидіти зручно.
3.У котрому рядку між компонентами в словосполученнях відсутній граматичний зв’язок ?
А Важкий камінь, вечірні сутінки, марно сподіватись.
Б Відповідає правильно, злетіти високо, читати вголос.
В Випадкова зустріч, дзвінка пісня, тремтить сполохано.
Г Четвертий місяць, рівна стежка, кожний із них.
Д З доброю посмішкою, відчинив віконце, мити підлогу.
4.У котрому рядку у всіх словосполученнях головне слово виражене дієсловом ?
А Теплий вересень, добірні овочі, чарівний погляд.
Б Розмовляти тихо, в’ється над стежкою, вийшов з кімнати.
В Любов до землі, дуже тихо, стародавні міфи.
Г Дуже прикро, зовсім скоро, діяв по-дружньому.
Д Мати бажання, світлий розум, придбати книжку.
5.У котрому рядку всі словосполучення прислівникові ?
А Мовні шаради, навчитись любити, символізує красу.
Б Утричі швидше, дуже весело, далеко від своїх.
В Працювати старанно, десятий клас, закохані в минуле.
Г Розкішно жити, співати дзвінко, розповідати уважно.
Д Рожева стрічка, склянка молока, небесна блакить.
6.Синтаксично невільні словосполучення записані в рядку :
А Коштовний скарб, рідна мова, назвати сонцем.
Б Чорне море, дати драла, однорідні члени.
В Розцвіли в саду, людської честі, чарівний світ.
Г Калинова сопілка, рожевий лист, глибокий колодязь.
Д Проміння сонця, плавали на човнах, створював настрій.
7.Непоширене речення записане в рядку :
А Надійшла осінь.
Б Біля дерева причаїлося ще кілька боровиків.
В У пожовклій траві заховалося зайченя.
Г Сонячне проміння заглянуло в шибку.
8.Речення з одним головним членом –присудком записане в рядку :
А Стежинка кличе в ліс.
Б Ми вивчаємо історію рідного краю.
В Занесло землю снігом.
Г Важкі краплі роси падали в траву.
Д Шумлять від вітру дерева.
9.Спонукальне речення записане в рядку (розділові знаки у кінці речення пропущено ):
А Посадим , друзі в школі сад
Б Чи готовий ти відповідати за свої вчинки
В На клумбі буйно цвіли айстри.
Г Духмяний хліб лежав на столі.
Д Як звати твою подругу
10.Розповідне речення записане в рядку(розділові знаки у кінці речення пропущено ):
А Ми шануємо традиції рідного краю
Б Шануймо своїх матерів
В Шануй батька й матір
Г Шануйте українську мову
Д Чи шануєте ви традиції рідного народу
11.У котрому реченні присудок виражений прикметником ?
А Довгим ключем відлітають журавлі.
Б Небо погідне, синє.
В Туман клубочиться над сонним озером.
Г На підлозі бавилось кілька діток.
Д Незабаром розгулялася буря.
12.У котрому реченні підмет виражений займенником ?
А Розлога верба схилилася над водою.
Б Щира посмішка зігрівала нас.
В Ліс ще дрімає в передранішній тиші .
Г Вони попрямували вздовж дороги.
Д Листя поволі кружляло в повітрі.
13.Установити відповідність .
1. Щира посмішка А Прислівник + прислівник
2.Говорити цікаво. Б Прикметник + іменник
3.Розповідати казку. В Іменник + іменник
4. Пісня про хліб Г Дієслово + іменник
5.Дуже весело. Д Дієсловоо+ прислівник
14.Установити відповідність (розділові знаки у кінці речення пропущено ):
1.Розповідне поширене А Пожовтіло листя
2.Розповідне непоширене Б Коли відбудеться засідання гуртка
3.Питальне односкладне В Вивчай правила
4. Питальне двоскладне Г Синя річка тече край городу
5.Спонукальне Д Пам’ятаєш про останню зустріч
15.Установити відповідність.
1.Розповідне , неокличне , поширене, двоскладне. А Вирушаймо в далеку дорогу.
2.Розповідне, окличне, поширене, односкладне. Б Дівчина прямувала додому.
3.Питальне, окличне, поширене , двоскладне. В Розповідають про цю новину захоплено!
4.Питальне, неокличне, поширене, односкладне. Г Чи ви поїдете завтра на екскурсію ?!
5.Спонукальне, неокличне, поширене, односкладне. Д Чи знаєте своє минуле ?
16. Скласти й записати текст «На порозі зими» , використовуючи подані словосполучення.
Стало пусто, холодний подих, несміливі промені, скинули листя, перші заморозки, зимовий спочинок, сонна земля.
Словосполучення. Речення
ІІ варіант
1.У реченні Білі тумани пливуть повагом по землі наявні
А Два словосполучення
Б Три словосполучення
В Чотири словосполучення
Г П’ять словосполучень
Д Шість словосполучень
2.Не є словосполученнями поєднання слів у рядку
А Веселий хлопець, відвідав друга, вийшов з дому.
Б Поволі темніє, славний край, прекрасна земля.
В Під стежкою, квіти пахнуть, пекти раків.
Г Мій земляк, отримав листа, осінні квіти.
Д Учорашній випадок, зробити добре, подивитися наліво.
3.У котрому рядку між компонентами в словосполученнях відсутній граматичний зв’язок ?
А Холодне молоко, шапка брата, довгожданий гість.
Б Щебечуть солодко, слухає уважно, думати правильно.
В Приїхав з Криму, подарувати товаришеві, бачимо ліс.
Г Оберігати природу, багата на квіти, веселий день.
Д З чистими помислами, має слово, помітив небезпеку.
4.У котрому рядку у всіх словосполученнях головне слово виражене дієсловом ?
А Прекрасна мова, гарячий чай, лагідні горлиці.
Б Допомагати батькам, пізнати голос, вивчати історію.
В Промінь сонця, казка бабусі, подумати про друга.
Г Слухати музику, роздуми над твором, співаю пісні.
Д Говорити правду, пухка земля, розквітла пишно.
5.У котрому рядку всі словосполучення прислівникові ?
А Вміння малювати, радісно від почутого, літнє пальто.
Б Дуже гарно, особливо цікаво, дуже широко.
В Вивчити напам’ять, жити в селі, рідна ненька.
Г Цікава історія, шоста година, сольний концерт.
Д Зграя птахів, шум акації, спів солов’їв.
6.Синтаксично невільні словосполучення записані в рядку :
А Безмежний степ, швидка річка, блідий місяць.
Б Пекти раків, Тихий океан, розділові знаки.
В Танцювати вальс, допомагати словом, замовити книгу.
Г Темний вечір, трудова діяльність, велике сонце.
Д Навчати музики, читати детектив, дарувати квіти.
7.Непоширене речення записане в рядку :
А Світить сонце.
Б Лісова галявина розкинулася перед нами.
В Сонячний зайчик заглянув до мого вікна.
Г Отчий дім кличе мене до себе.
8.Речення з одним головним членом –присудком записане в рядку :
А На небі почали з’являтися білі хмаринки.
Б Яскраве світло мене засліпило.
В Вітром розвіяло купу листя.
Г Над лісом зійшло сонце.
Д Дівчата плели вінки з ромашок.
9.Спонукальне речення записане в рядку (розділові знаки у кінці речення пропущено ):
А Мужай, прекрасна наша мово
Б Мирно воркують лагідні горлиці.
В У степу поволі темніє.
Г Сонце заховалось за хмари.
Д Ти бував у далеких Карпатах
10.Розповідне речення записане в рядку(розділові знаки у кінці речення пропущено ):
А Ми вивчаємо цікаву тему.
Б Вивчаймо мову рідної матері
В Вивчай звичаї народу
Г Вивчайте історію козацтва
Д Чи вивчаєте ви напам’ять вірші
11.У котрому реченні присудок виражений прикметником ?
А Небо на сході стало світліти.
Б Вітер колючий, холодний.
В Уже сніг покрив білою ковдрою землю.
Г Над містом стояла літня ніч.
Д Була чудова золота пора.
12.У котрому реченні підмет виражений займенником ?
А На подвір’ї красувалася калина.
Б Задушевна пісня линула землею.
В Шелестить пожовкле листя.
Г Він не прийшов на цю зустріч.
Д Вечірня зоря палахкотіла на сході.
13.Установити відповідність .
1. Блакитне небо А Прислівник + прислівник
2.Працювати творчо Б Прикметник + іменник
3.Милуватися краєвидом В Іменник + іменник
4. Мелодія пісні Г Дієслово + іменник
5.Дуже впевнено Д Дієсловоо+ прислівник
14.Установити відповідність (розділові знаки у кінці речення пропущено ):
1.Розповідне поширене А Кружляє листя
2.Розповідне непоширене Б Де відбуватимуться змагання з футболу
3.Питальне односкладне В Відчувай біль оточуючих
4.Питальне двоскладне Г Ясне сонце почало підніматися над лісом
5.Спонукальне Д Розумієш теоретичний матеріал
15.Установити відповідність.
1.Розповідне , неокличне , поширене, двоскладне. А Шануймо своїх матерів.
2.Розповідне, окличне, поширене, односкладне. Б Вітер повіяв зі сходу.
3.Питальне, окличне, поширене , двоскладне. В Про добро пишуть щиро!
4.Питальне,неокличне, поширене, односкладне. Г Чи ви візьмете участь у змаганнях ?!
5.Спонукальне, неокличне, поширене, односкладне. Д Чи відчуваєте у собі силу ?
16. Поширити речення другорядними членами.
Надійшла зима. Облетіло листя. Подув вітер. Розповзлися хмаринки. Заснула земля. Засумували поля.
Детальніше тут: https://site-logvinenko.webnode.com.ua/products/test-slovospoluchennya-rechennya-5-klas/
Пунктуаційна помилка – помилка, пов’язана з порушенням правил пунктуації. Це може бути пропуск розділового знака, зайвий розділовий знак або неправильний вибір знака. При перевірці письмових робіт пунктуаційні помилки позначають значком V.
Записати текст, розставивши потрібні розділові знаки. Визначити межі речень. Підкреслити в реченнях граматичні основи (підмети і присудки).
Голка – риба
Усім нам добре відомо, навіщо існує голка і тобі неважко уявити собі як вона виглядає але ж чому цю рибу називають голкою подивись на неї й одразу здогадаєшся адже вона видовжена точнісінько як голка от здорово голка – риба і голка швацька одна живе в морі а друга оживає в руках кравця.
Знати зміст оповідання
Опрацюйте таблиці. Доберіть власні приклади до кожного із правил
Тема: Речення. Граматична основа речення. Речення з одним головним членом
1. У якому реченні неправильно використано чергування у-в?
а) Впродовж віків жінка на нашій землі виховувала дітей.
б) Щовесни через увесь піст жінки пишуть писанки.
в) Майже в усіх народів яйце вважається джерелом життя.
2. Визначити, в словах якого рядка наявне явище уподібнення:
а) колядка, казка, шибка;
б) легко, вікно, дерево;
в) розказати, випадок, схема.
3. Знайти рядок, де в усіх словах відбувається спрощення:
а) тиждень, компост, контраст;
б) область, хвастати, зап'ястя;
в) радість, перехрестя, проїзд.
4. Відшукати слово без м'якого знака:
а) виховател…ці;
б) бул…ці;
в) нян…ці;
г) учител…ці.
5. Знайдіть слово, в корені якого стоїть апостроф:
а) моркв…яний;
б) духм…яний;
в) мавп…ячий;
г) дерев…яний.
6. Виділіть рядок, в якому всі слова вживаються з
апострофом:
а) пор…ядок, бур…я, п…ята;
б) під…їхати, зв…язок, цв…ях;
в) об…єм, подвір…я, в…ялий.
7. Знайти слово, в якому м'які приголосні подовжуються:
а) терт…я;
б) вістр…я;
в) узбереж…я;
г) лист…я.
8. Записати п'ять слів, які б ілюстрували подовження
приголосних в іменниках жіночого роду в орудному відмінку.
9. Виділити рядок, у якому подвоєння приголосних внаслідок
збігу префікса і кореня:
а) цінний, відділений, денний, безземельний;
б) беззубий, відданий, оббігти, беззвучний;
в) настінний, розрісся, широченний,
віддзеркалення.
10. Указати рядок, у якому в усіх словах подвоєння
приголосних внаслідок збігу:
а) волосся, сонний, вугілля, ллє;
б) беззвучний, обличчя, міддю, туманний;
в) понісся, віддячити, осінній, юннат.
11. Запишіть п'ять слів із префіксами роз-, без-.
12. У якому рядку в усіх словах можливе чергування
приголосних?
а) берегти, плакати, рубати;
б) казати, чистити, носити;
Узагальнення і систематизація вивченого з теми "Орфоепія.Орфографія"
Складне речення. Пряма мова. Діалог
1.Складним називається речення, в якому:
а) одна граматична основа; б) дві і більше граматичних основ; в) є другорядні члени речення.
2.Вкажіть складне речення:
а) Стара черемха заздро поглядала на першу вишню;
б) Шумить і хвилюється Київ і сонце сміється з висот;
в) Сонце обливало землю рожевим світлом і ніжно цілувало своїми іскорками.
3. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) Сонце підбилося вгору, і туман розвіявся;
б) Сонце вже звернуло з обіду, і хилиться на захід;
в) Сонце спускалося до обрію, і вся вулиця палахкотіла полум’ям.
4.Чуже мовлення, передане дослівно, називається:
а) діалогом; б) прямою мовою; в) цитатою.
5. Вкажіть речення з прямою мовою ( розділові знаки пропущено):
а) Він правді дивився у вічі;
б) Віддай мені корову назад каже багатий вбогому братові;
в) На плакаті написано щоб учні дружили з книгою.
6. Вкажіть речення, у якому неправильно розставлені розділові знаки:
а) « Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра;
б) Я запитав товариша: «Ти підеш на річку ловити рибу?»;
в) «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину» - слушно застерігає Василь Симоненко.
7. Вкажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:
а) «Як гарно»! – сказала сестра;
б) На плакаті написано: «Дружіть з книгою!»;
в) « Я піду на річку ловити рибу» - сказав Олег.
8. Вкажіть речення, яке відповідає схемі А: «П?»:
а) Не на тебе ждать я буду поет відповідає;
б) Тут поет запитав Хто там;
в) Лицар крикнув От спасибі .
9. Вкажіть схему, яка відповідає реченню Котра година запитує Михайлик:
а) А: «П?»; б) «П», - а; в) «П?» - а.
10. Виправте помилки:
Книжка дуже цікава , ми влаштовуємо її обговорення : « Сказала вчителька».
11. Розставте розділові знаки при діалозі:
Мамо а Зайчик - Побігайчик боїться Кози перебиває Павлик материну казку.
Боїться боїться моя дитино відповідає матуся.
Мамо нащо та погана Коза – Дереза знов питає Павлик.
Так Бог дав сину гомонить мати далі
Узагальнення вивченого з теми "Пряма мова.Діалог"
Бліц-інтерв,ю.
Розмова двох осіб – це…(діалог)
Слова кожного із співрозмовників в діалозі називаються…(реплікою)
Перед кожною реплікою ставиться…(тире)
Кожна репліка починається з нового …(рядка)
Пряма мова завжди береться в…(лапки)
Після слів автора перед прямою мовою ставиться…(двокрапка)
Дослівно передане висловлювання однієї особи називається…(прямою мовою)
Чим у реченні супроводжується пряма мова? (словами автора)
Де в реченні буває пряма мова? (на початку речення, в кінці речення)
Які розділові знаки ставимо, якщо пряма мова стоїть на початку речення?(лапки, кома, тире)
Які розділові знаки ставимо, якщо пряма мова стоїть після слів автора?(після сл.. ав. – двокрапка, лапки)
Як пишуться слова автора перед прямою мовою?(з великої букви)
Як пишуться слова автора після прямої мови?(з маленької букви)
Які розділові знаки можуть стояти після прямої мови?(крапка, знаки оклику чи питання)
Наведіть приклади речення з прямою мовою.
Списати.Накреслити схему кожного з поданих речень.
Якось у мене запитав мудрець: «Що більше всього перебріхано, людино?» Я говорив і говорив, і видихнув насамкінець: «Без сумніву, історію Вкраїни...» (О. Завгородній). «Дурні, бо бідні. Бідні, бо дурні»,— віщують нам переродки брудні (М. Шевченко).

Бесіда
· Які ви знаєте типи текстів?
· Чим розповідь відрізняється від опису та роздуму?
· На яке питання відповідає твір-розповідь?
· Які ознаки має текст-розповідь?
Робота зі схемою-опорою
Робота зі словником
► Що таке розповідь?
Розповідь — це повідомлення про якісь події, що розгортаються в часі.
Початок дії → розвиток події → кінець події
► Як ви розумієте поняття «досвід»?
Досвід (у, ч.) 1. Сукупність знань, уміння, які набуваються в житті, на практиці; мудрість, практика, школа, життя.
Робота в парах
► Прочитайте початки учнівських творів. Доберіть заголовки.
► З’ясуйте, що вони виражають — тему чи основну думку.
► Продовжте їх так, щоб вийшло оповідання про випадок із життя.
Твір 1
Як тільки трохи стемніло, Сергійко побіг на вулицю на те місце, де вчора зустрів їжачка. Постояв трохи і вже хотів іти далі. Як раптом побачив, як через дорогу поспішав їжачок, а за ним котилися ще два маленькі колючі клубочки...
Твір 2
Рано-вранці Марійка пішла в ліс по суниці. Вона швидко назбирала повний кошичок ягід і побігла додому. Перестрибуючи через прохолодні від роси купини, дівчинка спіткнулася, впала і вколола коліно. Виявилося, що під купиною був їжак. Він запирхав, як мотоцикл. Марійка заплакала від болю, сіла на купину і почала платтячком витирати кров на нозі.
IV. СКЛАДАННЯ ПЛАНУ ТВОРУ
Робота зі схемою-опорою
► Напишіть план до твору-розповіді на основі власного досвіду.
V. САМОСТІЙНЕ СКЛАДАННЯ ОПОВІДАНЬ
Робота з пам'яткою щодо складання твору
Прислухайтеся до порад!
1. Придумайте назву вашої розповіді.
2. Чітко визначте тему й основну думку висловлювання.
3. Назвіть місце й час події, про яку розповідаєте.
4. Не забувайте, що розповідь повинна мати вступ, основну частину і закінчення.
5. Зверніть увагу на дієслова, бо саме навколо дії розгортається зміст розповіді.
6. На які думки вас наштовхнула подія?
VI. НАПИСАННЯ РОБОТИ В ЧОРНОВОМУ ВАРІАНТІ
Орієнтовний обсяг твору — 0,5-1,0 сторінки.
Довідка (за необхідності): В оповіданні використати слова і словосполучення давно, недавно, незабаром, пухнастий, вирішити, лагідні оченята, кумедна хода, бешкетник.
VII. РЕДАГУВАННЯ РОБОТИ ЗА ПАМ'ЯТКОЮ Й ПЕРЕПИСУВАННЯ
Пам'ятка
1. Зміст твору повинен відповідати темі (про що пишете) та основній думці (що будете стверджувати).
2. Структуруйте твір відповідно до складеного плану.
3. Частини твору мають бути логічно пов’язані.
4. Стежте за порядком викладу думок.
5. Не пишіть зайвого, того, що не стосується теми.
6. Використовуйте все багатство української мови.
7. Мовні засоби, використані у творі, мають відповідати обраному стилю мовлення.
Складання розповіді «Чого навчив мене мій тренер» (мій керівник гуртка, бабуся, дідусь чи хтось із близьких) із використанням речень, що містять пряму мову
Мета: навчальна — актуалізувати знання учнів про типи мовлення; навчати складати розповіді на задану тему за планом; розвивальна — розвивати образне та критичне мислення, зв'язне усне та писемне мовлення, уміння застосовувати вивчені правила на практиці; виховна — сприяти формуванню культуру спілкування, прагнення до самовдосконалення.
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
Очікувані результати: учні розрізняють типи мовлення; уміють складати тексти розповідного характеру, використовувати вивчені правила на практиці; розширюють свій кругозір; прагнуть самовдосконалення, розвитку своєї особистості.
Хід уроку
Звернення вчителя до учнів
— «Один добрий досвід мудріший семи розумних правил»,— говорить народна мудрість. Як добре, коли з дитиною поряд знаходиться мудра, досвідчена людина, яка порадить, допоможе, навчить. Про таких людей ми й поговоримо на сьогоднішньому уроці.
ІІІ. РОЗВИТОК ЗВ'ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ
1. Повторення відомостей про типи мовлення, структуру твору-розповіді (вступ, основна частина, висновок, кінцівка), про складання плану
2. Обговорення тем
3. Читання зразків творів. Обговорення
ЧОГО НАВЧИВ МЕНЕ Мій ТРЕНЕР
Я ходжу на спортивну секцію з волейболу. Це дуже захоплива командна гра. Спочатку ми не могли діяти злагоджено, кожен намагався грати за себе, показати перш за все свої здібності. Але потім зрозуміли, що так нічого не вийде, ми не здобудемо перемоги. Наш тренер щоразу повторював: «Ви — команда, діяти повинні злагоджено, завжди бачити товариша поряд й обирати найкращу комбінацію гри». Я не дуже люблю розминки, біг і все інше. Але тренер мене переконав: «Без загальної підготовки, тренування, розвитку різних груп м’язів досягнеш мало, будеш у команді зайвим». Я дуже поважаю свого тренера і вдячний йому за науку. Без його порад та мудрого керівництва ми навряд чи змогли виграти на міському чемпіонаті.
ЧОГО НАВЧИЛА МЕНЕ МОЯ БАБУСЯ
Моя бабуся вже на заслуженому відпочинку. Тепер у неї більше часу для хатніх справ, для нас, онуків, та для того, щоб зайнятися улюбленою справою. Бабуся дуже любить квіти, город. Вона з любов’ю вирощує екологічно чисту городину, бо хоче, щоб ми були здоровими. А ще добре знається на лікувальних властивостях різних рослин. Тому вона часто водить нас на город (на дачу) й показує та розповідає: «Ось це кріп — він допомагає налагодити травлення; це — лаванда, діє як заспокійливе; квіти і ягоди суниці — допомагають при проблемах із нирками». А потім додає: «Мені здається, що у нас нічого нелікувального немає: усі фрукти й овочі містять корисні вітаміни й мікроелементи». А одного разу бабуся й зовсім здивувала нас. «Ось погляньте,— сказала вона,— звичайний бур’янець — кульбабки. А вони лікують дуже багато хвороб. З них варять мед, готують цілющі чаї, настоянки». От скільки див показала нам бабуся, навчила пильніше придивлятися до природи, берегти її!
Фізкультхвилинка
4. Вибір теми твору. Колективне складання плану
Орієнтовний план
1. Вступ. Моє улюблене заняття.
2. Людина, яка дає добрі поради.
3. Що означають для мене поради? У чому допомагають?
4. Які висновки можна зробити?
5. Написання твору-розповіді в чернетці
https://subject.com.ua/lesson/mova/5klas_6/60.html
Узагальнення вивченого з теми "Другорядні члени речення"
Пригадаємо вивчене про речення
Зразок розбору речення
прикметник іменник прийменник іменник дієслово
Тихесенький вечір на землю спадає.
/\/\/\/\/\/\/\/\ ____ _._._._._._._. ======
(Речення просте, розповідне, неокличне, двоскладне, поширене).
Завдання: виконати розбір 4 речень, самостійно складених або виписаних із творів художньої літератури чи підручника "Українська мова".
03.04.2020 р.
Тема:Складання діалогу-розпитування з використанням реплік-речень, що містять означення і обставини на тему "Як пройти до музею" або "Моя хатня тваринка"
Опрацювати матеріал за підручником. Скласти діалог із 7-8 реплік. Виконане завдання надіслати на електронну поштову скриньку g.sotnik@ukr.net
06.04.2020 р.
Тема: Однорідні члени речення
07.04.2020 р.
Тема : Кома між обнорідними членами речення
Вивчити правило на с.196. виконати вправи 456, 457.
Розглянемо разом кілька речень.
Домовимось, що над однорідними членами речення ми ставитимемо букву О.
Запис має виглядати так:
о о
1. Реве та стогне Дніпр широкий.
=== ====
Це позначення прочитуємо так : "У цьому реченні 2 однорідні присудки реве,стогне, з'єднані сполучником та у пару, тому кома не ставиться".
о о
2. Усяка школа славна не числом, а славою своїх учнів.
- - - - - - - -
У другому реченні два однорідні додатки числом, славою, з'єднані сполучником а, тому ставимо кому.
Запам'ятайте: у синтаксисі прийнято робити схематичні позначення. так прямокутник означає просте речення. всередині прямокутника можуть бути умовні позначення членів речення і всіх ускладнень. наприклад, речення
Пісні зігрівають Всесвіт. схематично позначають так:
___________________________
│ _____ ====== - - - - - - │
│_________________________│ .
Тепер розглянемо схематичне зображення речення з однорідними членами.
о о о
Чисто, щедро, шепітливо горнеться трава. Спочатку підкреслюємо всі члени речення.
_._._. _._._. _._._._._. ======= _____
У цьому реченні 3 однорідні обставини, між якими нема сполучників, тому ставимо кому.
У схемі всередині кружечків має бути такий самий значок, як і підкреслення однорідних членів речення.
______________________
⇂☺,☺,☺ === _____ ⇃
⇂_____________________⇃ .
09.04.2020 р.
Тема: Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами. Двокрапка при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами
Вивчити правило на с.199 підручника, виконати вправи 462, 463 і 465.
Тире при узагальнювальних словах з однорідними членами речення
Вивчити правило с.201, виконати вправи 467,468.
14.04.2020 р.
Тема: Звертання
Вивчити правила с. 202-203, виконати вправи 471(усно) та 472,475 (письмово)
16.04.2020 р.
Тема : РЗМ. Лист до рідної людини з використанням звертань. Оформлення конверта


24.04.2020 р.
Тема: Контрольна робота
А яке домашнє завдання ?
ВідповістиВидалитиВважаю всі завдання індивідуальними, тому не доцільно ділити роботу на класну і домашню. Шановні учні, виконуйте, будь ласка, завдання по можливості і не забувайте відпочивати і робити фізичні вправи, а також вправи для збереження зору.
Видалити