1. Усі слова є числівниками в рядку
А один, одиниця, одинак
Б два, двійка, подвійний
В четверо, четвертий, четвірко
Г десять, десятеро, десятник
2. Усі слова є числівниками в рядку
А четверо, четвертий, четвертак
Б п'ятий, п'ятірка, п'ятірня
В одна сота, сотня, сотник
Г дві третіх, третій, трійко
3. Кількісними є всі числівники в рядку
А сім, сто два, перший
Б декілька, обидва, стонадцять
В сорок, сотий, три четвертих
Г двадцять три, вісімнадцять, третій
4. Кількісними є всі числівники в рядку
А одна сьома, кільканадцять, восьме
Б обидві, сім третіх, п'ятий
В тисячний, сто третій, нуль
Г мільйон, багато, півтора
5. Складними є всі числівники в рядку
А сто двадцять, триста одинадцять
Б дев'яносто, кільканадцять
В півтораста, триста сорок
Г кількасот, дві третіх
6. Числівник стоїть у правильній формі у варіанті
А п'ятидесяти шести
Б двомастами двома
В п'ятиста трьох
Г шестидесяти восьми
7. Числівник стоїть у правильній формі у варіанті
А восьмидесята восьми
Б шестиста вісьмох
В п'ятьомастами трьома
Г шестидесяти восьми
8. Порушено норму при відмінюванні числівника в рядку
А дев'ятисот дев'яноста чотирьох
Б дев'ятистам дев'яносто чотирьом
В дев'ятьмастами дев'яноста чотирма
Г дев'ятистах дев'яноста чотирьох
9. Порушено норму при відмінюванні порядкового числівника в рядку
А чотириста шістдесят п'ятим
Б чотириста шістдесятьох п'ятих
В чотирмастами шістдесятьома п'ятими
Г на чотирьохстах шістдесяти п'ятому
10. Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку
А сімдесят два пасажира
Б п'ятдесят чотири кілограмів
В сорок три громадяни
Г шістдесят два трактора
11. Запишіть словами час
Зустрінемось 12.00 , початок вистави 17.40
12.Виконайте морфологічний розбір числівника, вжитого в реченні
Сергій Бубка встановлював світові рекорди тридцять п'ять разів .
Текст для перевірки навички читання
вголос
Ті самі слова
14.04.2021
Позакласне читання . Оповідання Р. Бредбері "Все літо в одному дні"
Узгодження числівників з іменниками
13.04.2021
Відмінювання порядкових числівників. Написання разом порядкових числівників з -тисячний
12.04.2021
Розвиток мовлення. Письмовий твір-оповідання за жанровою картиною
Якщо Ви пропустили відеоурок, опрацюйте сторінки 256-257 підручника і виконайте вправу 581.
09.04.2021
Відмінювання дробових і збірних кількісних числівників
07.04.2021
Зарубіжна література
Тема: Рей Бредбері "Усмішка". Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні
Прочитайте текст оповідання
Українська мова
Тема:Відмінювання кількісних числівників
Якщо маєте можливість,збережіть собі таблицюДомашнє завдання.Виконати вправу 484.06.04.2021
Українська мова
РМ Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною
Розглянути репродукцію картини С.Васильківського "Козача гора" на с.260.
Опрацювати с.259-261
Дати відповіді на запитання й виконати завдання вправи 588.
Скласти план художнього твору-опису за картиною або на основі власних вражень.
За поданим початком написати твір-опис.
Роботу надіслати для перевірки
05.04.2021.
Українська мова
Числівники кількісні і порядкові. Числівники прості, складні і складені. Роздільне написання складених числівників
02.04.2021
Зарубіжна література
Мої враження від поезій М.Басьо, Р.Бернса та
Дж. Родарі
Тема:
Числівник. Загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль
31.03.2021.
Зарубіжна література
Тема :
Д.Родарі."Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша
Домашнє завдання: готуватись до кр.
Українська мова. КР Прикметник
ІІваріант
(Пастушенко, Мартиненко, Литвинчук, Радомська, Редькіна, Ярошенко, Тарасенко)
1. До відносних належать усі прикметники варіанта
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий
2. Літеру є треба
писати на місці пропуску в слові
А насінн..вий
Б матч..вий
В помаранч..вий
Г борщ..вий
Д ясен..вий
3. Літеру є треба
писати на місці пропуску в слові
А га..вий
Б січн..вий
В левко..вий
Г мігрен..вий
Д пол..вий
4.складіть і запишіть 2 речення, щоб частка НЕ писалася з
прикметником разом і окремо
5. дві букви н (-нн-) слід писати у прикметнику, утвореному від
слова
А голуб
Б тополя
В осінь
Г пташка
Д чай
6. Помилку в написанні прикметника допущено в слові
А товстенний
Б малеснький
В запоріжський
Г міський
Д казахський
7. Літеру і на
місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний
Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний
В косм..чний. троп..чний, фольклорист..чний,
Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний
Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний
8. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога
9. Помилку в написанні прикметника допущено у варіанті
А ахіллесова п’ята
Б дамокловий меч
В сізіфова праця
Г прокрустове ложе
Д авгієві стайні
10. Запишіть, знявши риску
Дерево/обробний,
яскраво/зелений, історико/педагогічний, біло/сніжний, 50/річчя,
п’яти/поверховий.
11. Скласти і записати речення зі складним прикметником, правопис
якого є винятком із правил.
12. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у
рядку
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчнй, пречесніший
13. Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
(позначити всі можливі варіанти)
А у дрімучому (дрімучім) лісі Б головному (головнім)
доповідачеві В на березовому
(березовім) стовбурі Г на рожевому
(рожевім) тлі Д на
кам’яному (кам’янім) парапеті
ІІІ варіант (Кубрак, Литвин, Овсянник, Самойленко, Нагорний, Шкабара Л.,
Шкабара А.)
1. До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікарева порада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова
2. Літеру е треба
писати на місці пропуску в слові
А сил..вий
Б кисн..вий
В нафт..вий
Г двошар..вий
Д сторож..вий
3. Літеру о треба
писати на місці пропуску в слові
А циліндр..вий
Б замш..вий
В місяц..вий
Г туш..вий
Д нікел..вий
4. За допомогою суфікса -ев-
(-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А кальцій, двір
Б водень, текст
В сосна, свинець
Г корінь, тунець
Д папір, магній
5. За допомогою суфікса -ичн- утворюються
відносні прикметники від усіх іменників рядка
А математика, проза, вулиця
Б фізика, ботаніка, риторика
В класика, лінгвістика, ідилія
Г діагностика, історія, герой
Д дипломат, період, метафора
6. Літеру і на
місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А патолог..чний, оптиміст..чний, техн..чний
Б лог..чний, анекдот..чний, невролог..чний
В ідеолог..чний, метод..чний, археограф..чний
Г синергет..чний, анатом..чний. стратег..чний
Д топограф..чний, хронолог..чний, сцен..чний
7. Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Олексіїв конспект
Б Юрієва квартира
В Андрійове вітання
Г Іллин комп’ютер
Д Гнатові збірники
8. Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у
рядку
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчнй, пречесніший
Каліграфічна хвилинка (за вправою 241).
– Спишіть слова і рядки пісні.
– Про кого ця пісня?
– Запишіть іменники-антоніми: літо-зима, молодість-старість. Усно доберіть до них прикметники-антоніми.
3. Словникова робота.
Робота зі словами предтеча, утлий.
4. Розгляд репродукції картини.
– Розгляньте репродукцію картини О. Шилова “Моя бабуся”. Зверніть увагу на вираз обличчя цієї жінки, на очі, лице, волосся. Придивіться до рук бабусі. Які вони? Чому?
– Які почуття пробуджує картина?
– Чи можна, на вашу думку, використати як назву до неї прислів’я “Життя прожити – не поле перейти”?
IV. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого.
1. Складання опису зовнішності людини (за вправою 242).
– Складіть і запишіть.
I варіант – опис бабусі за картиною О. Шилова (с. 112).
II варіант – розповідь чи вірш про свою бабусю.
Користуйтесь довідковим матеріалом.
Довідковий матеріал: рідна, мила, добра, лагідна, працьовита бабуся. Обличчя в зморшках, великі розумні очі, волосся сиве, руки худі в жилах, багато працювали, погляд задумливий, здається, що вона згадує своє нелегке життя.
2. Читання та редагування творів.
– Виразно прочитайте свої твори, відредагуйте їх.
– Які прикметники вжито влучно? Чому ви так вважаєте?
3. Робота в зошиті.
VI. Підсумок уроку.
– Чого ви навчилися?
– З чим познайомились на уроці?
– Що найбільше вам сподобалось?
– Чи були ви впевнені в своїх силах?
VII. Домашнє завдання.
Готуватися до кр.
За сферами вживання лексика української мови подiляється на загальновживану i спецiальну. Останню також називають лексикою обмеженого вживання.
До складу загальновживаної лексики належать слова, якi вживають усi носiї мови. Вони складають її активний словник. Це слова, якi позначають:
предмети побуту (дверi, чоботи, сорочка, стiлець, вiдро)
процеси трудової дiяльностi (писати, рiзати, готувати, читати)
явища природи (дощ, снiг, вiтер)
назви тварин, людей (син, батько, яструб, окунь, калина, береза)
назви кольорiв, почуттiв, смакiв (червоний, гiркий, радiсть, сум)
назви ваги, розмiру (малий, легкий)
вiйськовi поняття (куля, зброя)
поняття культури (пiсня, мелодiя)
суспiльно-полiтичнi поняття (держава, народ)
числа (три, двадцять)
Лексика обмеженого вживання складається зi слiв, вживання яких обмежене або територiєю, або певною групою суспiльства. До складу спецiальної лексики належать дiалектизми, професiйнi слова, термiни, а також жаргонiзми та арготизми.
Визначення Дiалектна лексика — це слова, що вживають мешканцi певної мiсцевостi. Вони мають вiдповiдники в лiтературнiй мовi.
Українська мова має три нарiччя: захiдне (пiвденно-захiдне), пiвнiчне i пiвденно-схiдне.
Захiдне: вуйко (дядько), ватра (вогонь), леґiнь (юнак).
Пiвнiчне: лiсавиця (драбина), веселики (журавлi), ясниця (райдуга).
Пiвденно-схiдне: банити (мити), квасець (щавель), пшiнка (кукурудза).
ЗНО Полтавський дiалект лiг в основу української лiтературної мови, завдяки творчостi Iвана Котляревського. Також дiалектизми використовували Михайло Коцюбинський в повiстi «Тiнi забутих предкiв» i Василь Стефаник у новелi «Камiнний хрест».
Визначення Професiйна лексика — це слова, якi вживаються в колi фахiвцiв з певних спецiальностей для позначення знарядь працi, iнструментiв, процесiв, дiй, матерiалiв тощо.
Наприклад:
позов, апеляцiя, суддя (юристи)
монтаж, шпальта, пiдвал (журналiсти)
Визначення Термiни — це слова, що називають поняття в рiзних галузях: науцi, технiцi, мистецтвi тощо.
Вони є однозначними в однiй галузi. Але можуть мати рiзнi значення в рiзних. Наприклад, термiн операцiя у хiрургiї i банкiвськiй справi позначає неоднаковi поняття. Деякi з термiнiв стають загальновживаними словами. Наприклад, слово термометр.
Визначення Жаргонiзми — цe специфiчна лексика, що вживається у мовленнi людей окремих соцiальних груп, зв’язаних певною спiльнiстю iнтересiв.
Це може бути перебування у певному середовищi, захоплення тощо. Наприклад, серед студентiв заняття називають парами, шпаргалки – бомбами.
Визначення Арготизми — близькi до жаргонiзмiв. Але цi слова зазнали навмисних змiн з метою утаємничити, зробити незрозумiлим для iнших.
Арготизми близькi до жаргонiзмiв. Але цi слова зазнали навмисних змiн з метою утаємничити, зробити незрозумiлим для iнших. До арго можуть вдаватися жебраки, злочинцi тощо. Наприклад: ботень (борщ), морзуля (цибуля).
Окремо потрiбно видiлити розмовну лексику. Вона використовується в побутi при неофiцiйному спiлкуваннi. Розмовна лексика об’єднує три групи слiв.
Перша група – слова, якi не виходять за межi лiтературної мови i додають спiлкуванню невимушеностi: мастак, розбишака, лупцювати.
Друга група – нелiтературнi слова, якi вживаються з порушенням вимови, правил роду, вiдмiнювання тощо. Наприклад, слово «тудою» замiсть «туди».
Третя група – слова, якi мають ознаки згрубiлостi, фамiльярностi: училка (вчителька), братан (товариш), фiзра (фiзична культура), моцик (мотоцикл, мопед), припертися (прийти).
Контрольна робота. Тест. «Займенник».
1.Займенник – це частина мови, яка:
А) вказує на предмет, ознаку та кількість, не називаючи їх;
Б) заміняє всі частини мови;
В)заміняє іменник, прикметник, дієслово.
2. За значенням займенники поділяються на:
А)5 розрядів;
Б) 3 розряди;
В) 9 розрядів.
3. Одні й ті ж займенники відносяться до двох розрядів:
А) неозначених і питальних;
Б) відносних і заперечних;
В) питальних і відносних;
4. Питальні займенники можуть стати відносними, якщо:
А) змінити їх відмінок;
Б) змінити їх місце в реченні;
В) зробити займенник сполучним словом у складному реченні.
5. Заперечні займенники творяться від питальних:
А) суфіксальним способом;
Б) префіксальним способом;
В) суфіксально-префіксальним способом.
6. Неозначені займенники творяться від питальних:
А) суфіксальним способом;
Б) префіксальним способом;
В) суфіксальним і префіксальним способом.
7. Займенники ні(в)кого, будь(з)ким, хтозна(в)кого, ні(з)чим, аби(з)ким пишуться:
А) разом; Б) окремо; В)через дефіс.
8. Займенники будь/хто, хтозна/що, чим/небудь, казна/чого, будь/який пишуться:
А) разом; Б) через дефіс; В) окремо.
9. Займенники де/хто, хто/сь, ні/що, аби/що, ні/який, чиї/сь – пишуться:
А) разом; Б) через дефіс; В) окремо.
10. За родами, числами, відмінками відмінюються займенники:
А) особові;
Б) неозначені і заперечні;
В) присвійні, вказівні, означальні.
11.Займенники стільки і скільки змінюються:
А) лише за відмінками;
Б) за числами;
В) за родами і відмінками.
12. У реченні «Українська пісня може кожне серце полонить» - займенники виконує роль:
А)підмет; Б) присудок; В) означення.
Прочитайте, поясніть зміст. Спишіть, розкриваючи дужки. Поясніть правопис прийменників із займенниками. Визначте число і відмінок займенників.
Що (без) нас було – чули, що (при) нас буде – побачимо. Не будь зарозумілим – і друзі (від) тебе не відвернуться. Рідне місце за семи землями (до) себе кличе. Усяк по собі й (про) інших судить. Цвіркун вогник бачить та (до) нього скаче.
Запитання-жарти
– Додавши до займенника 1-ї особи одну літеру, перетворіть його на антонім до слова війна. (Мир)
– Хто швидше назве займенники з двома буквами е? (Мене, тебе)
– Хто швидше здогадається, у яких займенниках є буквосполучення ьо, йо? (У нього, у ньому, його, йому)
– Яке жіноче ім’я складається з тридцяти займенників? (Зо-я)
Творчість Л.Глібова,
С.Руданського, П.Глазового
І варіант
І рівень
1.Байка Л.Глібова,
у якій засуджуються жадібність,
заздрість, пихатість, хвалькуватість.
А «Муха й Бджола»
Б «Щука»
В «Жаба і Віл»
Г «Лисиця-жалібниця»
2. Яка думка про правду висловлюється у байці «Щука»?
А «Правда і у вогні не горить, і у воді не тоне»
Б «Як не мудруй, а правди ніде діти»
В «Добрі вісті не лежать на місці»
Г «Правда очі
коле».
3. Про кмітливого та дотепного чумака розповідається у співомовці
С.Руданського
А «Гуменний»
Б «Добре
торгувалось»
В «Запорожці у
короля»
Г «Свиня свинею».
4. Показано хитрого поміщицького прикажчика у творі
А «Гуменний»
Б «Добре
торгувалось»
В «Запорожці у
короля»
Г «Свиня свинею».
5. Гумореска П. Глазового, у якому стверджується думка,
що не кожна людина гідна цього звання.
А «Еволюція»
Б «Найважча роль»
В «Заморські гості»
Г «Похвала».
6.Алегоричний твір П.Глазового, у якому засуджуються
самозакоханість, невміння критично мислити.
А «Еволюція»
Б «Найважча роль»
В «Заморські гості»
Г «Похвала».
ІІ рівень
1.Установіть відповідність між персонажами й рисами, які вони уособлюють у
творі.
А Жаба 1. Ледачий
Б Бджола 2.
Заздрісний
В Муха 3. Хитрий
Г Лисиця 4. Працьовитий
2. Допишіть речення
Алегорія – це …
.
ІІІ рівень
1. Кого висміює
С.Руданський у гуморесці «Запорожці у короля»?
2. Яка головна думка гуморески П.Глазового «Заморські
гості»?
3. Які риси характеру розкриваються в образі Щуки із
однойменної байки?
ІV рівень
На основі вивчених
творів доведіть, що гумор і сатира – це своєрідні ліки від вад людини.
Наведіть приклади
із вивчених творів та сучасного життя.
Даючи відповідь на запитання, побудуйте
текст-роздум.
Контрольна робота
Творчість Л.Глібова,
С.Руданського, П.Глазового
ІІ варіант
І рівень
1.Байка
Л.Глібова, у якій засуджуються ледарство
та пихатість
А «Муха й Бджола»
Б «Щука»
В «Жаба і Віл»
Г «Лисиця-жалібниця».
2. Назвіть, кого з героїв твору Л. Глібова «Щука»
стосується прислів’я: «Не те в Кузьми на умі»
А Щуки
Б Лисиці
В Цапа
Г Осла.
3. Про те, як козаки перехитрили польських панів,
розповідається у співомовці
А «Гуменний»
Б «Добре торгувалось»
В «Запорожці у
короля»
Г «Свиня свинею».
4. Показано чоловіка, який, несучи освячене додому,
потрапив у неприємну ситуацію, у творі
А «Гуменний»
Б «Добре
торгувалось»
В «Запорожці у
короля»
Г «Свиня свинею».
5. Твір П. Глазового, у якому стверджується думка, що
мова — духовна скарбниця кожного українця.
А «Еволюція»
Б «Найважча роль»
В «Заморські гості»
Г «Похвала»
6. Гумореска, прочитавши яку, можна зробити висновок:
материнська любов сліпа.
А «Еволюція»
Б «Найважча роль»
В «Заморські гості»
Г «Похвала».
ІІ рівень
1. Установіть відповідність між персонажами й рисами, які вони уособлюють у
творі.
А Жаба 1. Марнославний
Б Бджола 2.
Заздрісний
В Муха 3. Хитрий
Г Павук 4. Працьовитий
2. Допишіть речення
Байка – це … .
ІІІ рівень
1. Кого висміює
С.Руданський у гуморесці «Добре торгувалось»?
2. Яка
головна думка гуморески П.Глазового «Еволюція»?
3. Які
риси характеру розкриваються в образі Лисиці із байки «Щука»?
ІV рівень
На основі вивчених
творів доведіть, що гумор і сатира – це своєрідні ліки від вад людини.
Наведіть приклади
із вивчених творів та сучасного життя.
Даючи відповідь на запитання, побудуйте
текст-роздум.
Перепишіть прислів’я, розкриваючи дужки(інформація подана на інтерактивній дошці).
1. (Будь)хто собі не ворог. 2. Гнів народу (будь)кому страшний. 3.(Де)чому вчилися, то дещо й знаємо. 4. Не первина – ні(з)чим додому! 5. Випробувана сироватка краща за (бозна)який кисляк. 6.(Казна)кому щодня неділя. 7. Хтозна(в)кого не проси, (будь)кого не перепрошуй. 8. Поганий той замок буває, котрий (будь)який ключ відмикає.
Виконайте 1 вправу з підручника на вибір.
1.
Повторення вивченого про есе.
– Отож, на початку
пригадаємо, що ж таке есе?
Есе – невеликий за
обсягом твір, що має довільну побудову, у якому автор висловлює власні думки та
враження з конкретного приводу. Есе не претендує на вичерпну відповідь чи категоричну
позицію відносно певної теми.
2.
Характеристика есе.
Створюючи есе учень
(учениця):
– вільно висловлює свою
думку;
– показує своє ставлення
до того, про кого говорить;
– не дотримується
обов’язкової форми (вступу, основної частини, висновку);
– не всебічно описує
предмет чи подію;
–
може лише
частково, як у розмові торкатися якихось питань;
–
може
висловлювати опірні міркування;
– використовує образні
вислови, порівняння;
– на початку може сказати
про що йтиметься у його висловлюванні, про час, місце й особливості події, може
подати вислів, що виражає думку або викликає різне ставлення, можна почати
прислів’ям, приказкою чи мудрим висловом;
– продовження може бути
схожим на оповідання, під час читання якого виникають особливі відчуття й
напрошується важливий висновок;
– останній абзац має
завершувати думку;
– речення можуть бути
короткі й, навіть, незавершені, питальні й окличні.
3.
Робота в групах. Аналіз запропонованих зразків
есе.
Минуло вже багато років з
дня народження Тараса Шевченка, але в багатьох українських родинах є
прикрашений рушником портрет Кобзаря. Жоден поет світу не зрівняється з ним у
любові до рідного краю, до простої знедоленої людини. Чому саме він? Чому саме
ми, українці, читаємо його поезію? «І на оновленій землі …» – линуть його слова.
***
Улітку на клумбах море
квітів. Восени палають спілими ягодами шипшина, глід, барбарис, зеленіють
сосни, ялини. Уздовж доріг тягнуться тополі. Багато будинків оточені туями. Як
хочеться, щоб ця краса природи була вічною. Але людина часто губить природу.
Чому ж так?..
***
Коли чую слово «червоний»
у моїй уяві постає широка долина, укрита маками. Яка краса! Я її бачила, коли
їздила з батьками відпочивати до Одеси. Ви тільки уявіть: велика, безкрайня
рівна місцина, уся устелена зеленим килимом трави. А посеред неї – яскравими
плямами – маки, ніби йшов маляр із червоною фарбою і розхлюпував то там, то тут
по дорозі. Дмухнув вітерець – і квіти почали розпускатись.
***
Я дуже люблю
подорожувати. Моя мрія – Париж. Мене приваблює Дісней-ленд. Я б відвідала
космічний павільйон, побачила б чарівний палац, проїхалася б на «американських
гірках». А ще більше познайомилася б із дітьми інших країн і розповіла про
рідне місто Дубно, що розкинулося на берегах річки Ікви.
4.
Підготовча робота до складання есе.
Складемо асоціативний кущ
зі словом успіх.
– А які вислови про успіх
ви знаєте?
· Краще в малому удача, ніж у великому провал.
· Щастя — ключ до успіху.
· Секрет успіху - наполеглевість у досягненні мети.
· Краще синиця в руках, ніж журавель у небі.
· Справжній успіх і процвітання не вимагають важкої праці і ненормованого робочого дня, а лише творчості, готовності йти на ризик, завзяття та ентузіазму
· За кожним спуском є підйом.
· Коли в роботі успіх — і відпочити не гріх.
·
За кожною людиною, що домоглася
успіху, можна розгледіти довгий ланцюг невдач. Проте завзятість і стійкість
допомогають їх здолати
Звучав наш сміх в широких коридорах під час перерв у той далекий час. О весна, я не знаю такої пори, щоб так серце мені хвилювала! Я дивлюсь на квіти, й цвіт багряний викликає стільки світлих мрій! Інші квіти в диханні весни розцвітуть. Але тих вже нема.
(Із творів В. Сосюри)
Виконати 1 вправу з підручника на вибір
Спишіть. Укажіть займенники. Зворотний займенник підкресліть, у кожному реченні визначте його відмінок.
Повертався пізно з косовиці, йшов собі, як і завжди ходив. Він дивився на мене тупо очицями, повними блекоти: «Дарма ти себе уявляєш пупом, на світі безліч таких, як ти». Він гримів одержимо і люто, і кривилося гнівом лице, він ладен був мене розіпнути за те, що я поважаю себе. (Із тв. В. Симоненка)
Перепишіть речення. Визначте присвійні займенники, їхні рід, число і відмінок позначте у дужках після кожного слова.
Зразок. У мого (ч. р., одн., Р. в.) роду сто доріг, сто століть у мого (ч. р., одн., Р. в.)роду. (І. Драч).
1. Хто не додержує свого слова, той сам себе зневажає. (Народна творчість). 2. Усе живе й цвіте в душі моїй. (В. Сосюра). 3. Шука козак свою долю. (Т. Шевченко). 4. Я в казку дивную свою усю фантазію віллю. (Олександр Олесь). 5. А він заспівав матерів своїх пісню велику. (Б. Олійник). 6. І всміхнуться сині очі од пісень моїх. (В. Сосюра).
♦ Провідміняйте словосполучення: наша пісня; свій розум; їхнє свято
06.05.2020 р.
6. Аналіз змісту твору.
- Чи побився об заклад Михась з дідусем?
7. Вправа на розвиток швидкості читання.
Гра «Дочитай речення».
- Знайдіть і дочитайте речення.
• «Ботанік терпляче чекав, . . .»
• «Лише тоді батьки . . .»
• «Він був майже . . .»
• «Майже, бо . . .»
• «Через це надто . . .»
• «Мама була проти, . . . »
• «І чи потрібен батькам старший син, . . .»
V. Підсумок уроку.
- Який твір читали сьогодні? Який він за жанром?
- Що найбільше запам’яталося? А що здивувало?
- 01.04.2020р.
Укрліт
Леся Вороніна "Таємне товариство боягузів, або засіб від переляку №9"
03.04 2020 р.
Укрмова
Тема: Узагальнення вивченого з теми "Правопис прикметників". Підготовка до контрольної роботи
1. Утворити прикметники за допомогою суфіксів -ськ-, -цьк-, -зьк-
Париж, Черемош, Сновськ, Холми, Прага, Запоріжжя, Полтава, Карпати, Калуш, узбек, гуцул, товариш, викладач.
2. Записати, знявши риску (разом, окремо чи через дефіс)
Історико\культурний, хитро\мудрий, червоно\гарячий, зло\ворожий, довгий\предовгий, синьо-фіолетовий, військово\зобов'язаний, кримсько\татарський, жовто\блакитний, літературно\художній;
не\безпечний; не\врожайний; не\охочий; не\великий; не\веселий,а сумний; не\вдачливий;
не\гарячий, а холодний; не\вблаганний.
3. Списати, замість крапок уставляючи потрібні букви. Виділити суфікси
Березн..вий, вітр..вий, грош..вий, овоч..вий, край..вий, ситц..вий, дощ..вий, значенн..вий, со..вий(від слова соя).
4. Провідмінювати Оксана Гринчишин та Іван Муравйов-Амурський
Готуватись до Контрольної роботи
06.04.2020р.
КР Прикметник
Виконані завдання надіслати g.sotnik@ukr.net
А сучасний, чесний, громоподібний
Б дідівський, лункий, приязний
В гостинний, кольоровий, умілий
Г давній, серйозний, нагальний
Д злісний, тижневий, терміновий
А алюміні..вий
Б ключ..вий
В реч..вий
Г оранж..вий
Д дощ..вий
А га..вий
Б січн..вий
В левко..вий
Г мігрен..вий
Д пол..вий
А алич..вий
Б ситц..вий
В чутт..вий
Г кварц..вий
Д полудн..вий
А куля, ґрунт
Б плащ, груша
В пісок, вишня
Г сіль, галузь
Д вісь, мигдаль
А айстра, промінь
Б корал, тиждень
В соя, адреналін
Г корінець, банан
Д фарш, чебрець
А звуковий, слоновий, надплановий
Б дворовий, причиновий, перловий
В грошовий, коричневий, шанцевий
Г фенхелевий, вільховий, рубіновий
Д калієвий, персиковий, шагреновий
А політ..чний, гігієн..чний, фонет..чний
Б біометр..чний, біохім..чний, крит..чний
В алерг..чний, акуст..чний, пласт..чний
Г алегор..чний, генет..чний, юрид..чний
Д олігарх..чний, псих..чний, клімат..чний
А патолог..чний, оптиміст..чний, техн..чний
Б лог..чний, анекдот..чний, невролог..чний
В ідеолог..чний, метод..чний, археограф..чний
Г синергет..чний, анатом..чний. стратег..чний
Д топограф..чний, хронолог..чний, сцен..чний
А кобзарева пісня
Б школярева думка
В Ігорова діяльність
Г директорова порада
Д інженерова ідея
А низький, пресильний, дорогий
Б визначний, лисий, удалий
В кароокий, молодий, красивий
Г смачний, тонкий, ефективний
Д бадьорий, гнідий, хворий
А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний
Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний
В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший
Г архіважливий, наймиліший, найменш освічений
Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий
А насінн..вий
Б матч..вий
В помаранч..вий
Г борщ..вий
Д ясен..вий
А га..вий
Б січн..вий
В левко..вий
Г мігрен..вий
Д пол..вий
А циліндр..вий
Б замш..вий
В місяц..вий
Г туш..вий
Д нікел..вий
А полин, спориш
Б парча, тайга
В велюр, плече
Г береза, овоч
Д черешня, ніж
А тестовий, ялицевий, щупальцевий
Б больовий, нафталіновий, паровий
В шпильовий, круговий, аґрусовий
Г помаранчевий, рожевий, нулевий
Д мохеровий, суттєвий, нордовий
А лакон..чний, астроном..чний, геометр..чний
Б монарх..чний, гідравл..чний, піктограф..чний
В косм..чний. троп..чний, фольклорист..чний,
Г енергет..чний, академ..чний, океан..чний
Д песиміст..чний, зоолог..чний, публ..чний
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога
А ахіллесова п’ята
Б дамокловий меч
В сізіфова праця
Г прокрустове ложе
Д авгієві стайні
А малиновий, чесний, цікавий
Б гучний, злий, приємний
В ультракороткий, дешевий, вагомий
Г солоденький, ретельний, щирий
Д здоровенний, доречний, вразливий
А огидний, прозорий, крижаний
Б симпатичний, переконливий, дужий
В зеленуватий, милий, вигідний
Г холодний, залізний, рідний
Д український, жвавий, голосний
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчнй, пречесніший
А у дрімучому (дрімучім) лісі Б головному (головнім) доповідачеві В на березовому (березовім) стовбурі Г на рожевому (рожевім) тлі Д на кам’яному (кам’янім) парапеті
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікарева порада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова
А сил..вий
Б кисн..евий
В нафт..вий
Г двошар..вий
Д сторож..вий
А циліндр..вий
Б замш..вий
В місяц..вий
Г туш..вий
Д нікел..вий
А кальцій, двір
Б водень, текст
В сосна, свинець
Г корінь, тунець
Д папір, магній
А математика, проза, вулиця
Б фізика, ботаніка, риторика
В класика, лінгвістика, ідилія
Г діагностика, історія, герой
Д дипломат, період метафора
А патолог..чний, оптиміст..чний, техн..чний
Б лог..чний, анекдот..чний, невролог..чний
В ідеолог..чний, метод..чний, археограф..чний
Г синергет..чний, анатом..чний. стратег..чний
Д топограф..чний, хронолог..чний, сцен..чний
А Олексіїв конспект
Б Юрієва квартира
В Андрійове вітання
Г Іллин комп’ютер
Д Гнатові збірники
А щонайкращий, більш грамотний, самий вагомий
Б ліпший, найбільш упевнений, молодший за всіх
В знесиленіший, найбільш суворий, відважніший
Г найменш білявий, найтовстіший, менш свіжий
Д якнайтепліший, щонайвужчнй, пречесніший
08.04.2020 р.
Продовжуйте читати "Таємне товариство боягузів..."
Виконайте завдання: як пов'язується зображене із твором
09.04.2020 р.
Числівник як частина мови
10.04. 2020 р.
Тема: Узгодження числівників із іменниками
http://litmisto.org.ua/?p=22918
♦ Визначте числівники прості, складні та складені.
1. Стоїть дуб, на ньому ... (гілка), на кожній гілці по (гніздо),
в кожному гнізді по .... (пташеня). 2. Сам чорен, та не ворон, є ... (ріг), а не бик, ... (нога), та без копит. 3. У ... (мати) по .... (син).
Пущу я загадку прехитру: ///
Пішов смерком я за село, //
Щоб повернути млин до вітру. ///
Дивлюся — з поля щось біжить, //
Неначе бісова отара, //
Шумить, гуде і торохтить,
А курява така, як хмара! ///
От-от на мене налетить… ///
Я з переляку скоком-боком
Та у бур’ян — дух притаїть —
І виглядаю одним оком. ///
Щось двоє спереду гудуть, //
За ними двоє ще женуться, //
Біжать, ніяк не доженуть
І зозла аж об землю б’ються… ///
Курить мара, все трощить, мне, //
Чи то лозина, чи цеглина… ///
Гаразд, що втік, а то й мене
Не обійшла б лиха година. ///
Пробігло… зникло у ліску, //
А я навтікача додому
Та про оказію таку
І досі не хвалюсь нікому. ///
Колись се дітям передам,— ///
Нехай їх розум молоденький ///
Міркує і розкаже нам
Про той переполох дурненький. ///
Що ж воно бігло по дорозі? ///
Сміються діти — кіх-кіх-кіх: ///
«Дідусю, то колеса в возі!» ///
Тьху, недотепний дідуган! ///
Не знать чого перелякався, //
Сховався здуру у бур’ян ///
І тільки сорому набрався! ///

29.04.2020 р.
Тема: Степан Руданський . "Добре торгувалось". Співомовки С.Руданського - унікальне явище у світовому письменстві.
30.04.2020 р.
Завдання: вивчити правило, виконати 2 вправи.
Немає коментарів:
Дописати коментар