29.04.2021
Українська література.
Андрій Малишко. Відомий Український поет і його пісні, що стали народними.
"Пісня про рушник" - вивчити напам'ять.
Зарубіжна література
Айзек Азімов."Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства
28.04.2021
Українська мова
Розвиток мовлення. Виразне читання вголос тексту художнього стилю
Прочитайте виразно вголос одну сторінку тексту художнього стилю.
27.04.2021
Українська мова
Розвиток мовлення. Жанри мовлення. Оповідання, особливості його побудови. Письмовий твір-оповідання за поданим сюжетом
Зарубіжна література
Айзек Азімов."Фах"
26.04.2021
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ. Усний твір-відгук про "Неймовірні пригоди Івана Сили"
22.04.2021
Українська література
Олександр Гаврош."Неймовірні пригоди Івана Сили" .Морально-етична проблематика твору: добро в зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність
Зарубіжна література
Крнтрольна робота за творчістю Е.А.По, А.Конан Дойла, О.Генрі,
Г.Уеллса, Р.Акутагави
Виконайте одне із завдань ( у вигляді розгорнутої відповіді, діалогу або твору):
а) На прикладах прочитаних творів доведіть, що людяність і здатність відчувати чужий біль не залежать від статків і соціального стану людини.
б) Складіть діалог Вільяма Леграна та Шерлока Холмса про методи їхнього розслідування
в) На прикладах прочитаних творів доведіть, що письменники одними з найкращих людських почуттів вважають самовіддане кохання, співчуття та милосердя
г) Складіть діалог доктора Ватсона та Джупітера про свого господаря чи компаньйона та методи їхніх розслідувань
ґ) Напишіть твір (обсяг – дві сторінки) за вивченими новелами на одну з тем:
про моральну справедливість у новелі "Павутинка".Художні образи новели
1. На думку В. Симоненка, не можна вибирати
o А дружину Б друзів В батьківщину
o Г хліб
2. Поезія В. Симоненка «Лебеді материнства» за основними мотивами належить до
o А пейзажної
лірики
o Б громадянської
лірики
o В філософської
лірики
o Г інтимної
лірики
3. На думку В. Симоненка, слід знати
o А що ти —
підкорювач космосу
o Б що ти —
людина
o В що ти —
повелитель усього живого: рослин і тварин
o Г що ти —
частинка природи
4. Люди у вірші В. Симоненка «Ти знаєш, що ти — людина...» протиставляються за
допомогою антитези
o А серйозні
— легковажні
o Б добрі —
злі
o В веселі —
сумні
o Г балакучі
— мовчазні
5. Автор у вірші «Гей, нові Колумби й Магеллани…» пропонує «шкварити на вогні»
o А байдужість
o Б злість
o В безвідповідальність
o Г сум,
відчай
6. В океані рідного народу, за віршем В. Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани…»,
слід відкривати
o А учених
та винахідників
o Б нові
зірки
o В нових
поетів
o Г духовні
острови
7. За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських», справжнім нареченим тітоньки Сніжани став
o А Валентин Б Сергій
o В Славко Г Вадим
8. За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських», Софія надає перевагу
o А Валентинові
o Б Сергієві
o В Сашкові
o Г Вадимові
9. За повістю М. Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду
Кулаківських», головну героїню повісті Софійку називають інколи Русалонькою
тому, що
o А вона
боялася води
o Б вона
дуже добре плавала
o В дівчина
дуже любила однойменну казку
o Г. Х. Андерсена
o Г дівчина
розводила акваріумних рибок
10.
За повістю М.
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», Софійка та
Сніжана їздили до бабусі в село
o А Потурайчик
o Б Попрохайчик
o В Повторинчик
o Г Половинчик
11.
За повістю М.
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», перший наречений
тітоньки Сніжани був
o А хокеїстом
o Б футболістом
o В боксером
o Г баскетболістом
12.
За повістю М.
Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських», сімейною
реліквією були
o А книжки
o Б фотографії
o В ікони
o Г коралі
І варіант
Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Укажіть рядок прислівників, від яких можна утворити ступені порівняння:
А вгорі, весело, щасливо, світло;
Б м’яко, погано, каліграфічно, внизу;
В яскраво, мудро, міцно, твердо;
Г наскрізь, сьогодні, рано, мовчки.
2. Разом треба писати всі прислівники в рядку:
А ні/коли, на/півдорозі, з/вечора;
Б на/переваги, на/взнак, раз/у/раз;
В куди/небудь, з/ненацька, за/раз;
Г на/рівні, під/ряд, віч/на/віч.
3. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника в рядку:
А багато — більше — найбагато;
Б тяжко — тяжіше — найтяжіше;
В товсто — товеше — найтовеше;
Г струнко — стрункіше — найстрункіше.
4. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться окремо:
А з/дня/на/день, по/третє, в/решті/решт, на/радість;
Б на/жаль, рік/у/рік, сама/самотою, до/пари;
В де/не/де, в/літку, по/перше, хоч/не/хоч;
Г сам/на/сам, будь/коли, з роду/в/рід, на/ходу.
Завдання 5-6 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
5. Установіть відповідність між правилом і написанням прислівників:
А И, тому що основа закінчується на г, к, х | 1 позаоч.. |
Б И пишеться після ч, ж у прислівниках | 2 декол.. |
з префіксом по- та у від дієприслівникових | 3 посередин .. |
прислівниках із суфіксами -ачи (-ячи) | 4 нехотяч.. |
В И пишеться після твердого приголосного | 5 навпомацки.. |
основи прислівника | |
Г І пишеться після м’якого приголосного основи прислівника |
6. Установіть відповідність між прислівником та їх розрядами за значенням:
А Напоказ | 1 Часу |
Б Згарячу | 2 Способу дії |
В Швидко | 3 Мети |
Г Віддавна | 4 Причини |
5 Міри й ступеня дії |
Завдання 7-8 — завдання відкритої форми.
7. Уставте замість крапок пропущені букви -н- або -нн-.
Зако..о, змістов..о, спросо..я, попідти..ю.
8. Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Зробіть морфологічний розбір прислівника.
У ХІХ ст. посуд частіше почали прикрашати гутним декором (скляними джутами розетками медальйонами-печатками дрібним битим склом тощо).
ІІ варіант
Завдання 1-4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Укажіть рядок прислівників, від яких можна утворити ступені порівняння:
А радісно, високо, помалу, тихо;
Б низько, красиво, легко, заново;
В погано, близько, складно, тепло;
Г темно, глибоко, опівдні, весело.
2. Разом треба писати всі прислівники в рядку:
А без/упину, зо/зла, зі/споду;
Б по/польськи, на/вхрест, по/тиху;
В на/гору, з/середини, по/іншому;
Г до/щенту, на/весні, з/рання.
3. Правильно утворено форми ступенів порівняння прислівника в рядку:
А глибоко — глибше — найглибоко;
Б добре — краще — якнайкраще;
В повно — повше — найповно;
Г дорого — дорогіше — найдорогіше.
4. Укажіть рядок, у якому всі прислівники пишуться окремо:
А одним/єдине, без/відома, на/весну, до/сьогодні;
Б час/від/часу, одна/по/одній, без/упину, на/гора;
В з ранку/до/вечора, не/сьогодні/завтра, де/небудь, по/закону;
Г сам/на/сам, вряди/годи, на/льоту, до/побачення.
Завдання 5-6 передбачають встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
5. Установіть відповідність між правилом і написанням прислівників:
А И, тому що основа закінчується на г, к, х | 1 невдовзі.. |
Б И пишеться після ч, ж у прислівниках | 2 насторож.. |
з префіксом по- та у від дієприслівникових | 3 завдяк.. |
прислівниках із суфіксами -ачи (-ячи) | 4 напереваг.. |
В И пишеться після твердого приголосного | 5 лежач.. |
основи прислівника | |
Г І пишеться після м’якого приголосного основи прислівника | |
6. Установіть відповідність між прислівником та їх розрядами за значенням.
А Наперекір | 1 Часу |
Б Спересердя | 2 Способу дії |
В Щороку | 3 Мети |
Г Весело | 4 Причини |
5 Міри й ступеня дії |
Завдання 7-8 — завдання відкритої форми.
7. Уставте замість крапок пропущені букви -н- або -нн-.
Невблага..о, напруже..о, зра..я, беззвуч..о.
8. Запишіть речення, розставляючи розділові знаки. Зробіть морфологічний розбір прислівника.
Бо на світі той мудріший хто найдужче любить життя (В. Симоненко).




Аналіз вірша Чому, сказати, й сам не знаю (Стежина) Андрій Малишко: «Стежина» створена 8 любого 1970 року – за 8 днів до смерті поета. Кожна людина завжди пам’ятатиме батьківську хату і ніколи не забуде стежини до неї.
Тема: розповідь ліричного героя про рідні краї.
Ідея: рідні місця мають велике значення в житті кожної людини.
Головна думка: кожна людина, що покинула батьківський дім, ніколи не зможе забути шлях, що веде до нього.
Рід: лірика
Вид: громадянська
Жанр: вірш
Основна думка: стежина у рідному краю, яка веде до батьківської рідної хати – це найдорожче, що повинна людина пам’ятати усе своє життя. Де зробив перші кроки і вирушив у далеку дорогу життя.
Композиція твору: Твір складається з чотирьох куплетів по 4 рядки. Кожен рядок таку глибоку думку несе, окрилює душу.
Внутрішній монолог ліричного героя спонукає на глибокі роздуми.
Роздуми про що? (Про рідну домівку, стежину у рідному краї, любов, чуйність, щирість, до місця, де народився, зробив перші кроки.
Художні засоби пісні (вірша): Епітети: «ревний біль і ревний жаль», "єдина стежина", "круглі соняхи", Повтори: «мита-перемита», «ревний, ревний», дощами… дощами», Метафори: «живе у серці», «обрій землю обніма», «стежина пішла», Звертання: моя стежино, моя надієчко, Риторичні запитання: Де ти, моя єдина? Уособлення: обрій землю обніма, стежина пішла/не повертає/стеле.
Строфа: катрен
Віршовий розмір: ямб
Кількість строф: 6
Римування: абаб (перехресне): знаю-літ-краї-воріт.
Образи - символи вірша Чому, сказати, й сам не знаю (Стежина):
Стежина - любов до отчого краю
відчинені ворота - життєвий шлях, вибір
дощі, сніги - випробування, труднощі долі
розквітлі соняхи - сонце, батьківське благословення
вечоровий виднокруг - людське життя, невблаганна старість
Висновок: Стежина життя... У кожного вона своя, кожний вибирає сам, якою вона буде і де проляже . Це по ній кожен має пройти гідно. Одним одна... Єдина... Найдорожча... Поет не закликає бездумно кидатися в далекі світи у погоні за примарним щастям. Щоб потім каятися, шкодувати, марити в снах і наяву за батьківським порогом і стежиною, «дощами митою, перемитою» — тією, що в'юниться «Між круглих соняхів» і веде на батьківщину.
Інформаційне гроно Стежена:
рідна домівка пам’ять
дитинство СТЕЖИНА чуйність і щирість
перші кроки любов
Надішліть до 09.04.2020р. цитатний план характеристики образу головної героїні повісті-казки Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських" на адресу g.sotnik@ukr.net
09.04.2020 р.
Поміркуйте (усно) над поданим нижче матеріалом (текст взятий із плану-конспекту уроку Кулієвич Мирослави Степанівни).
Метод «Гронування»
Фрідріх
Любить дітей
Нещасний
Відчуває провину
Працьовитий
Вразливий
Сентиментальний
Сумує за миром
Має потяг до краси .
Метод «Займи позицію»
- Чи можна простити ворога?
ТАК НІ НЕ ЗНАЮ
Художня деталь ― виразна подробиця твору, яка подає певний епізод у несподіваному ракурсі
Цеглинки ― любов до праці
Нагідки ― потяг до прекрасного , віра у краще
грядка― його маленька держава
прикраси з цегли ― творча натура Фрідріха
хрест ― символ смерті
Квітка, що розцвіла посеред грудня ― символ незнищеності людської душі.
Визначення теми , ідеї та основної думки твору
Тема: зображення гуманного ставлення до полонених німців, які відбудовували зруйноване місто.
Ідея: засудження війни, жорстокості, уславлення гуманізму, чуйності, доброти
Основна думка: треба в будь-якій ситуації залишатися людиною.
Композиція твору: ― експозиція: полонені німці зводили будинок ― зав’язка: ставлення Фрідріха до українських жінок-вдів ― кульмінація: самогубство Фрідріха ― розв’язка: фотокартка з двома дівчатками ― згадка про полоненого німця
Поняття простору і часу в художньому творі ― Чому автор ускладнює композицію, подавши дві розв’язки? Хоча між ними різниця 50 років. (Через 50 років до оповідача прийшло розкаяння за своє ставлення до Фрідріха, прощення ворогам, які свою роботу виконували на совість. З роками 6 людина стає мудрішою, набирається життєвого досвіду, приходить усвідомлення, що прощення ― одна з найважливіших людських чеснот.)
Проблемне питання
― Чи має людина прощати завжди, навіть своїм ворогам?
― Чи кожен здатний залишатися людиною в складних життєвих ситуаціях?
― Від чого це залежить? Чи важко бути людиною ?
― Чи актуальні проблеми, порушені у творі в наш час?
10.04.2020 р.
Тема: РЗМ Контрольний письмовий твір
Написати твір на одну із запропонованих тем:
1. Чи варто за добро відповідати жорстокістю (за твором Л. Пономаренко "Гер переможений").
2.Добро і зло у повісті М. Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських".
3. Мої враження від вивчених поезій Василя Симоненка.
16.04.2020 р.
Тема : Олег Ольжич. Українські національні герої, лицарі духу. "Захачеш - і будеш". Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
опрацювати сторінки 222 - 228.
17.04.2020 р.
Тема: Олена Теліга. "Сучасникам". Моральний заповіт нащадкам
Сторінки 229-235 (підручник)
23.04.2020 р.
Тема: Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Повість про пригода українського силача.
Читати текст твору.
24.04.2020 р.
Тема: Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.
30.04.2020 р.
Тема : Морально-етична проблематика твору Олександра Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили": добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.
Презентація допоможе вам пригадати сюжет твору. Визначте самостійно тему і основні думку твору та елементи композиції, запишіть у зошит.
Немає коментарів:
Дописати коментар